Ziekenhuisbrede inzet

Windsor Regional Hospital

Met elke dag honderden patiënten die langskomen is het een uitdaging om alle patiënten te voorzien van de juiste informatie op het juiste moment.

Windsor Regional Hospital

Windsor Regional Hospital is een van de grootste ziekenhuizen in de provincie Ontario. Het is de regionale aanbieder van geavanceerde zorg op het gebied van onder andere Nierdialyse, Cardiale Zorg, Beroerte en Neurochirurgie, Intensieve Zorg, Acute Geestelijke Gezondheid, Neonatale Intensieve Zorg en Regionale Kankerzorg.

De uitdaging

Voor Windsor Regional Hospital is een belangrijke uitdaging het bieden van uitstekende service, uitgebreide en gedetailleerde informatie over diagnose en verblijf aan honderden patiënten per dag. Te vaak twijfelen patiënten over wat ze moeten doen en zijn ze te bang om vragen te stellen. Windsor wilde op een andere manier informatie geven aan patiënten zonder dat dit extra werkdruk zou veroorzaken voor artsen en verpleegkundigen op de afdelingen.

De oplossing

We hebben een app gemaakt met algemene informatie over het ziekenhuis en specifieke informatie over de behandeling. Bij het 'live gaan' organiseerde Windsor Regional een persdag in het ziekenhuis, creëerde een animatie waarin de app aan patiënten werd uitgelegd en overstroomde hun social media kanalen met nieuws over de nieuwe technologie.

Minder dan een jaar later hebben al 2000 patiënten de app gedownload. Folders en posters die we hebben gemaakt, worden nog elke dag bij de receptie uitgedeeld, download instructies worden gedeeld op de televisieschermen op alle afdelingen en nieuwe content wordt routinematig toegevoegd door verschillende personeelsleden.

Het succes van de app bij Windsor Regional bewijst dat onze technologie de standaard van patiëntenzorg voor meerdere afdelingen tegelijkertijd kan verbeteren en een enorm positieve invloed kan hebben op de manier waarop het ziekenhuis wordt waargenomen door patiënten.

De app heeft een grote rol gespeeld bij het helpen standaardiseren van de zorg in het Windsor Regional Hospital en bij het verbeteren van communicatie tussen patiënten en hun zorgteams.

“De app heeft een grote rol gespeeld bij het helpen standaardiseren van de zorg”

"Patiënten vertelden ons dat het engste aan een ziekenhuisbezoek, de angst voor het onbekende is. Daarnaast vertelden ze dat ze na het ontvangen van een levens veranderende diagnose niet volledig horen, begrijpen of waarderen wat hun zorgverlener zegt. Deze app helpt bij het verlichten van die angst door patiënten antwoorden te bieden die op elk moment voor hen beschikbaar zijn."

Karen McCullough, COO and Chief Nursing Executive at Windsor Regionalamenwerking

Wil je meer informatie?

We komen graag met je in contact.