Joint Replacement Surgery

Orthopedie

Samantha Tross wilde er voor zorgen dat haar patiënten nooit meer belangrijke informatie zouden missen.

Samantha Tross

Samantha Tross is een orthopedisch consultant chirurg in Londen. Zij is gespecialiseerd in aandoeningen van de onderste ledematen, met name heup en kniebehoud en vervangingschirurgie. Ze is in het Verenigd Koninkrijk de eerste vrouwelijke consultant van Afro-Caribische afkomst en één van de 5% vrouwelijke orthopedische consultant chirurgen in het Verenigd Koninkrijk. Ze is lid van de Royal College of Surgeons in Engeland en Edinburgh. 

Uitdaging

Nadat Dr. Samantha Tross zelf patiënt was geworden, ondervond ze hoe overweldigend alle informatie kan zijn die patiënten ontvangen. Ze besloot daarom dat ze al haar patiënten de belangrijke informatie die ze nodig hebben wil bieden op het juiste moment.  

“Ik moest een wervelkolom operatie ondergaan en ontving alle informatie in de vorm van een boekje. Er was veel papier om door te lezen. Hoewel ik blij was met de relevante informatie die ik ontving, vond ik de manier waarop het werd gepresenteerd niet fijn. Vandaar dat ik alle papier wilde vervangen door een app. Via een app kun je overal en wanneer je wilt op je telefoon kijken om de informatie opnieuw te lezen, in plaats van dat je met een papieren boekje moet rondlopen.”

De oplossing

De visie achter de app was om lange stukken tekst te vervangen door duidelijke berichten en instructie video’s. Daarnaast wilden we met Patient Journey App de patiënten na hun eerste consult via verschillende notificaties informatie geven over de diagnose en behandelopties. Samantha vertelt ons: “Als je met een patiënt spreekt, zijn ze vaak gestrest en gaat het grootste deel van wat je zegt het ene oor in en het andere oor uit. In een consult van twintig minuten moet je de medische geschiedenis van de patiënt bespreken, de patiënt onderzoeken en de verschillende behandelopties aanbieden. Het is moeilijk om al deze informatie te delen en te ontvangen op één moment.” 

Het resultaat in de praktijk van Dr. Tross is dat de patiënten nu beter geïnformeerd en voorbereid zijn op de operatie. “Sinds we de Patient Journey App aanbieden komen patiënten met steeds minder vragen. In plaats van veel tijd kwijt te zijn met het beantwoorden van deze vragen, worden veel van deze vragen nu beantwoord door de app.” 

“Patient Journey App zorgt ervoor dat je minder informatie hoeft te delen in de kliniek en dat er geen belangrijke informatie wordt gemist.”

Dr. Samantha Tross

Wil je meer informatie?

We komen graag met je in contact.